|
|
|
Matematika zajímavě a nápaditě –
|
Středeční odpoledne 16. března bylo na naší škole ve znamení matematiky. Potřetí v tomto školním roce se zde sešli učitelé matematiky z I. a II. stupně základních škol našeho okresu, aby načerpali nové informace a vyměnili si vzájemně zkušenosti z výuky matematiky. Tato setkání pořádá škola jako partner projektu IKAP JMKII Matematická gramotnost. Je realizován Jihomoravským centrem pro mezinárodní mobilitu, z.s.p.o. s finanční podporou EU, MŠMT a Jihomoravského kraje. Program byl pestrý nejen proto, že výměna zkušeností byla tentokrát zaměřena na diferencovanou výuku a péči o nadané žáky, ale také proto, že učitelé získali řadu nových inspirací do výuky. Informace a ukázky nově zpracovaných výukových materiálů, např. úniková hra Strašidelná škola, Tangram v geometrii, Trimino-celá čísla, Hadi a žebříky, nebo Algebraické výrazy spojené s procvičením obvodu a obsahu čtverce a obdélníku již svými názvy naznačují, že budou zajímavé. Učitelé dále získali přehled pomůcek a her, které rozvíjí a upevňují aritmetické postupy – Schubitrix, nebo geometrickou představivost – Blokus, Tantrix, Quixo aj. V rámci projektu získala naše škola k ověření množství pomůcek do aritmetiky. Ukázky se týkaly široké škály využití stovkové tabulky zpracované na linoleu nebo pro práci v lavici – aktivity šipky, světové strany, nebo hledej číslo. Nově vytvořená pomůcka Matematická aréna umožňuje pracovat s přirozenými i desetinnými čísly pomocí názoru. Součástí aktivit projektu M gramotnost jsou i matematické kroužky pro nadané žáky. Jeden z nich pracuje i na naší škole ve 2. ročníku. Vedoucí kroužku p. uč. Čepová svým přístupem a skvělými nápady umožňuje žákům poznávat krásy a zajímavosti matematiky. Ve svém příspěvku na setkání informovala učitele o náplni jednotlivých schůzek, ukázala i jednotlivé pomůcky, které využívají. Všichni přítomní učitelé včetně několika matematiků z naší školy patří k těm, kteří si uvědomují, že učit žáky tento předmět znamená stále na sobě pracovat, hledat nové nápady a způsoby, aby žáci nejen zvládli učivo, ale dokázali matematiku využít ve svém dalším studiu i v životě. Každý takový učitel si zaslouží poděkování. Mgr. Anna Sládková
|