O nás
Kontakty
Úřední deska
Dokumenty školy
Kalendář akcí
Události
Výuka
Školní jídelna
Školní družina
Archiv
VideoPruvodce Salmovkou
Základní škola a Mateřská škola Blansko, Salmova 17
ZDRAVÁ ŠKOLA - ŠKOLA PRO ŽIVOT
Škola podporující zdraví. Žádost o přijetí - přestup na Salmovku
TOPlist
 
eduroam
 
SmartClass+
 
 
 
Webmail
 
EduPage
Školní poradenské pracoviště Domů ZŠ Dolní Lhota MŠ Dolní Lhota Jídelníček

Příroda na ostro

Takto zněl název programu, který 5. B absolvovala během tří dnů na Rychtě Krásensko. Všichni žáci se sem velmi těšili, protože na ně čekala rozsáhlá badatelská činnost v přírodě.

Už první aktivity po příjezdu slibovaly spoustu dobrodružství. Program byl opravdu skvěle připravený a znamenal hlavně množství času stráveného v přírodě.

Úvod ale patřil seznamovacím aktivitám a poutavému sblížení se zvířecími obyvateli Rychty. Žáci byli nadšení z gekončíků, leguánů, želv, hadů, chameleonů… O všech zvířatech se toho hodně dozvěděli, mohli si je pohladit, zjistit, čím se živí a denně si je prohlížet.

Po obědě všichni společně vyrazili k nedalekému rybníčku, dostali veškeré pomůcky, které mohli potřebovat, a pod vedením zkušených lektorů zkoumali hmyz, vodní i suchozemské živočichy, rostliny, ale vyzkoušeli si i nasadit tzv. broďáky (vysoké nepromokavé kalhoty s holínkami). 

Žáci pracovali a zkoumali ve skupinkách a někdy to bylo dokonce nebezpečné, protože hrozilo namočení se v rybníce.

I večer byl napínavý, protože byl připravený večerní orientační běh po okolí za pomoci mapy, buzoly a čelovky. Všichni měli trošku obavy, zda to zvládnou, ale vše dopadlo výborně - nikdo se neztratil a všichni v pořádku dorazili do cíle.

Druhý den byl vyloženě badatelský. Nejdříve lektoři žákům vysvětlili, jak se bude postupovat, jaké otázky si budou moci zvolit a hlavně, co je to hypotéza a jak se s ní pracuje.

Po pečlivých přípravách vyrazily skupiny do terénu a hledaly, chytaly, měřily, hledaly v klíčích, lovily, zjišťovaly, porovnávaly…

Po návratu bylo potřeba veškeré informace zpracovat do projektu. Každý musel přiložit ruku k dílu, někdo kreslil, někdo psal, někdo ještě dohledával informace.

Pro večerní relaxaci jsme zvolili vycházku do okolí Krásenska s obhlídkou Kojálu.

Poslední den byl zahájen motivační hrou v parku, kde si všichni vyzkoušeli, jak fungují některé ekosystémy. Pokud chtěli být žáci úspěšní, museli být stále v pohybu, vše bylo na body a na časový limit.

Pak už následovalo vyvrcholení celého pobytu - představování jednotlivých projektů před přísným hodnocením lektora.

Nestačilo jen projekt pečlivě zpracovat, ale bylo třeba jej i umět prezentovat a upoutat posluchače. Ostatní žáci hodnotili, pokládali dotazy, doporučovali zlepšení. Úkolu se všichni zhostili na výbornou.

Žáci byli z pobytu nadšení! Líbilo se jim nejen zařízení, organizace, program, ale také ubytování a výborná strava. Měli možnost se poznat trošku jinak než ve školních lavicích.

 

Tř. učitelka J. Školařová 

Fotogalerie