Na začátku října jsme se v 8. a 9. ročníku v literatuře věnovali
básnickým textům. Opakovali jsme také literární pojmy, např. sloka,
verš, rým, metafora, přirovnání… Poznávali jsme druhy rýmů, doplňovali
chybějící slova do veršů, snažili se porozumět básnickým obratům,
„slovním obrazům“, zvukomalebným slovům.
Vyzkoušet si roli básníka byl jeden z prvních úkolů v rámci distanční
výuky. Žáci tvořili verše o sobě, o svých nejbližších, o kamarádech.
Inspirací jim byla i tato nelehká doba a Covid. Úkolem bylo použít rým
střídavý a sdružený. Ukázalo, že každý v sobě skrývá něco málo z
básníka, neboť čtyřverší se podařilo vytvořit všem. Někteří napsali
rovnou celé básně o osmi i více verších.
Nechť Vám verše zpříjemní tento nelehký čas :-)
Vlasta Plchová
|