V češtině vařit? Proč ne. Sedmákům to šlo náramně.
Jejich úkolem bylo spolu s maminkou či s babičkou uvařit polévku.
Zapsat měli recept včetně ingrediencí. A takový recept – to je vlastně
popis pracovního postupu. Poprvé jsme se s tímto druhem popisu setkali
už v 5. ročníku. Takže to pro sedmáky nebylo zase až tak složité.
A vaření měli někteří v 6. ročníku (předmět domácnost). Ale něco uvařit
za domácí úkol, tak to bylo poprvé.
Podívejte, jak jim šlo loupání brambor, čištění zeleniny, krájení
cibule, míchání zásmažky… Všem se moc dařilo a připravené polévky
chutnaly prý výtečně. Žáci pak recept museli zapsat. A aby byl pracovní
postup úplný, bylo třeba ho ještě doplnit fotografiemi, které
zachycovaly postup přípravy. Chválím :-)
Vlasta Plchová
|