Mandaly jsou všude kolem nás. Mandala je nadkulturním symbolem
jednoty a rovnováhy, nabízí prostor k sebepoznání. Mandala znamená kruh,
ale i střed. Jedná se zpravidla o kruhový obrazec s pravidelně
uspořádanými tvary, přičemž obsahuje symboly, čísla, tvary, barvy. Vše
dohromady utváří harmonický celek, nesoucí určitou energii.
V 1. B je mnoho párů šikovných ručiček. Dokazuje to mimo jiné i
spousta krásných prací, které vznikají v hodinách pracovních činností a
výtvarné výchovy. Nedávno jsme se navíc všichni společně zúčastnili
výtvarného projektu, jehož účelem je ověřit tvrzení „KDYŽ DVA DĚLAJÍ
TOTÉŽ, NENÍ TO TOTÉŽ“. Zaujetí bylo obrovské a atmosféra, jíž se nesly
jen tiché tóny relaxační hudby, by se dala krájet. Aby toho nebylo málo,
činnost nás inspirovala k vytváření mandal z přírodnin, z barevných
podzimních listů, stonků a trav. Hlavní slovo v této chvíli měla nálada
a nápaditost každé přítomné jedinečné dětské osobnosti. Velké díky patří
paní organizátorce a zároveň mamince jedné naší žákyně (Mandaly v nás),
která nás ke svému projektu pro blanenskou veřejnost přizvala. My jsme
si zase přizvali svoje kamarády z 9. třídy, kteří jsou s našimi prvňáčky
v úzkém přátelském kontaktu a drží nad nimi pomyslnou „ochrannou ruku“.
Spolupráce a aktivita ze strany rodičů nás velmi těší a jsme za ni rádi.
Obdiv patří zase všem dětem, které zajímavé i hravé činnosti baví, a
velmi dobře se aklimatizovaly na vše nové, co jim do života vnesla
základní škola. První třída totiž není žádná „kašička“…
Kromě vytváření všeho druhu se také hýbeme, seznamujeme s písmenky a
čísly. Šikovné dětské ručičky snad již brzy napíší první slova do
písanek.
1. B a Irena Čepová
|