V tomto týdnu jsme se zaměřili na 5 důležitých "zázraků" nebo-li
smyslů našeho těla, díky kterým v životě fungujeme - ZRAK, ČICH, CHUŤ,
SLUCH a HMAT. Všechny tyto smysly jsme společně prozkoumali a vyzkoušeli
si, jaké by to bylo neslyšet nebo nevidět. Ukázali jsme si, jaké jsou
pomůcky pro neslyšící a nevidomé.
Sluch
Děti si vyrobily své "naslouchací uši" a řekli jsme si, že když máme
ouška v pořádku, tak s nimi dobře slyšíme. Sluch jsme si také řádně
vyzkoušeli při různých sluchových hrách. Zjistili jsme, že děti mají
lepší frekvenční rozsah sluchu než paní učitelky.
Zrak
Děti lupou zkoumaly své oko, které se snažily zakreslit na papír.
Zjistili jsme, že každý máme oko jinak zabarvené, vysvětlili jsme si,
proč tomu tak je. Projektem jsme podpořili badatelské vyučování v
mateřských školách, dokonce jsme pracovali i s mikroskopem. Výsledky
bádání děti zakreslily na papír.
Hmat
Po hmatu jsme poznávali různé předměty a kamarády. Naučili jsme se
novou básničku "SMYSLY." Chodili jsme různě po třídě a porovnávali jsme
povrchy - hladký, hrubý, ostrý, jemný. Také jsme pracovali s různými
hmatovými pomůckami, které děti využily při tvoření ruky z papíru.
Chuť a Čich
Poznávali jsme podle chuti a čichu různé druhy potravin a koření .
Rozvíjeli jsme spolupráci mezi dětmi. Děti ve skupinách vybíraly a
rozdělovaly potraviny vystřižené z letáků do vytvořené šablony pusy a
jazyka.
|