Vážený pane řediteli, vážení učitelé, drazí rodiče, milí spolužáci a
kamarádi!
Stojím tu se smíšenými pocity, každá sekunda, minuta, den, rok mého
školního života směřoval právě k této slavnostní chvíli, k vydání našeho
posledního vysvědčení na Salmovce a k rozloučení…
A jak naše cesta školou začala? 1. září 2011 jsme stáli před školou
plni očekávání, někdy strachu. Strach se rozplynul, když nám naši osmáci
přinesli plyšáky, které sami vyrobili. A co teprve, když jsme uviděli
naši hodnou a laskavou paní učitelku Irenu Szabovou. Paní učitelka
Szabová s námi zázrakem vydržela čtyři roky, přestože jsme nebyli žádní
andílci. Když si paní učitelka zlomila nohu a my dostali na půl roku
„náhradní“ paní učitelku, mysleli jsme, že je konec světa. Náhradní paní
učitelka byla přísná. Když jsme zlobili, museli jsme se učit básničky
nazpaměť. Báro, pamatuješ si na tu dvanáctislokovou básničku, co ses
musela naučit?
Nejhezčí vzpomínky máme na školu v přírodě, hry, nová kamarádství,
dobrodružství, napínavé okamžiky… Emilko, pamatuješ si na tu lávku přes
jezírko?
V páté třídě jsme získali poklad v podobě paní učitelky Kateřiny
Forejtníkové, vybavenou trpělivostí a mnoha mnemotechnickými pomůckami,
životními moudry i veselými příběhy ze života s jejím psem. Největším
zážitkem byl náš výměnný pobyt v Praze.
V šesté třídě se nás zmocnila paní učitelka Michaela Smejkalová, naše
Míša, která se nebojí ničeho, žádného dobrodružství, s chutí se s námi
vydala na Špilberk, na cyklovýlet, na Laser game, na paintball, a
dokonce s některými z nás do Anglie.
Druhý stupeň byl plný zážitků – skvělé fyzikální pokusy s panem
učitelem Doleželem, zkoumání křídla včely pod mikroskopem s panem
učitelem Tvardíkem, patnáctistovka asi v pěti stupních, Ondrův gól přes
celé hřiště, dominový pád mne, Dominka H. a Ondry v sedmé třídě na
lyžáku na Soláni… Ondro, a co tvoje jízda turniketem? To byla jízda, co?
Hlavně potom vyšlapat svah s lyžemi na ramenou.
Na tradičním pobytu v Krásensku nás bavily nejen aktivity jako
orientační běh, hra fishbank, ale hlavně diskotéka, kde naše paní
učitelky Míša a Renča tančily lépe než ve Star dance.
Přišla devítka, rok přijímaček, pečlivou přípravu přerušil
coronavirus, z hodiny na hodinu jsme se ocitli mimo školu, bez učitelů,
spolužáků, kamarádů. Chyběla nám dennodenní školní rutina, ale zase
jsme…mohli vstávat, kdy jsme chtěli, stihli jsme přečíst víc knížek,
konečně si uklidit pokoj a zase v něm udělat pořádný nepořádek, Někteří
pracovali do úmoru na zahradě, někdo upekl bábovku, někdo mamce nabarvil
vlasy, někdo se naučil stojku na hlavě a hlavně jsme zjistili spoustu
věcí o sobě – třeba nebát se zeptat, že umíme zatnout zuby, i když se
nám už nechce, víc spoléhat sami na sebe…
Do školních lavic jsme se vrátili po dvou měsících, abychom se
intenzivně připravili na přijímací zkoušky. Společně jsme to zvládli!
Nyní máme konečně po přijímačkách. Cesta školou končí…a my -děkujeme
všem, kteří nás celou dobu provázeli, hlavně rodičům, panu řediteli,
všem učitelům, kuchařkám, uklízečkám a slibujeme panu učiteli Bartákovi,
že se budeme chovat adekvátně svému věku a paní učitelce Krejčířové, že
hlavně nebudeme zmatkovat.
Teď už mi nezbývá nic jiného, než vám, nám všem popřát krásné
prázdniny a skvělý vstup do nového školního roku.
Rozloučím se básní kamaráda Dana Kašpárka:
Kohoutek zrádný
V hodině kape
Asi se táže
Kdy už on zkape
Kdyby jen věděl
Kolik dal radosti
Jeho zpěv žalostný
Mějte se krásně!!!
|
KRYŠTOF ŠEVČÍK
Kryštof Ševčík byl zvolen
nejlepším žákem nejen třídní učitelkou, ale také
svými spolužáky. Mezi jeho kladné vlastnosti
patří přátelská povaha, zvídavý přístup ke
vzdělávání, schopnost klást zajímavé dotazy a
vznášet podnětné připomínky.
Spolužáci na něm nejvíc
oceňují jeho vůdčí schopnosti. To, že vždy
dokáže vymyslet dobré řešení. Je ochoten jim
pomoci s probíranou látkou. A v neposlední řadě
možná to nejdůležitější, že je s ním sranda.
Během studia na naší škole ho
nejvíce bavil přírodopis a chemie. Výborných
výsledků však dosahoval i v ostatních
předmětech. V posledních dvou ročnících školní
docházky měl na vysvědčení vždy samé jedničky.
Pravidelně se účastnil Konverzačních soutěží v
anglickém jazyce. V letošním školním roce získal
krásné čtvrté místo v okresním kole. Do
okresního kola se dostal také v Olympiádách z
českého jazyka a dějepisu.
Kromě studia se rád věnuje
tréninku bojových umění, konkrétně juda. Také ho
zajímá japonská kultura, rád čte knihy o
Japonsku a zabýval se také studiem japonštiny.
Kryštof má už nyní jasnou
představu o své budoucnosti, rád by vystudoval
medicínu a stal se lékařem. K tomuto cíli má
dobře nakročeno, jelikož bude od září studovat
na Gymnáziu Blansko.
Michaela Smejkalová, TU
|