Ani během dubna žáci doma nezaháleli, nýbrž se pilně pracovalo. Učit
takhle „na dálku“ byla a je i pro mne určitá výzva. Pracujeme jak
s učebnicí a sešitem, tak využíváme výukové programy na počítači. Točím
dětem videa nejen s výkladem učiva, ale i s úkoly na procvičení a
s řešením :-)
Některá vypracovaná cvičení si děti kontrolují samy, některá
odevzdávají ke kontrole. Komunikace tedy probíhá nyní víceméně přes
počítač či telefon. A co jsme v dubnu zvládli?
Šesťáci v mluvnici opakovali zájmena a číslovky, sedmáci se zdatně
„prokousávali“ učivem o slovní zásobě a osmáci procvičovali větné členy.
Český jazyk, to však není jen mluvnice, ale i učivo slohové a
literární. A tak jedním z úkolů, který na žáky čekal, bylo napsat mi
e-mail a v něm popsat, jak a s kým každý dané nelehké období v izolaci
tráví. Dopisy byly napsány v době, kdy nikdo z nás, dětí, rodičů a
učitelů, netušil, jak dlouho školy zůstanou uzavřeny.
Korespondence je k nahlédnutí níže. Snad se nebudou moji žáci zlobit,
že některé e-maily, které byly určeny původně mně, zveřejním :-). Ze
slov je patrno, že škola žákům chybí. Na druhou stranu mnozí dokážou čas
využít velmi aktivně, věnují se svým zálibám i koníčkům, čtou (což mne
jako učitelku češtiny nesmírně těší) a pozitivně hodnotí i čas strávený
s rodinou.
Vlasta Plchová
|