Jedním ze slohově-literárních úkolů, který na žáky v květnu čekal,
bylo vytvořit na základě přečteného textu AKROSTICH.
Co je to vlastně akrostich? Akrostich je báseň, v níž počáteční
písmena jednotlivých veršů tvoří slovo, jméno nebo větu. Děti nemusely
tvořit přímo verše, stačily smysluplné věty, které obsahově vycházely z
přečtených textů.
Žáci 6. B tvořili akrostich na slovo TROSEČNÍCI na základě četby
dobrodružného textu. Sedmáci se po přečtení pražských pověstí pustili do
akrostichu se slovy SLAVNÝ RABÍN LEW. A studenti 8. A po přečtení
autobiografického vzpomínkového textu vytvářeli akrostichy na jméno
autorky TÁŇA FISCHEROVÁ.
Musím říci, že mne všichni svými nadmíru vydařenými texty velmi
potěšili. Vítkovi z osmičky se dokonce podařilo vytvořit akrostich ve
verších, skvělé. Nu, začtěte se do akrostichů a posuďte sami, nejsou
šikovní? :-)
Vlasta Plchová
|