My už víme, co je mapa, a jak ji nakreslit. Máme taky svůj lodní
deník, kam si zapisujeme nové objevy a zkoumání.
Nejprve jsme se naučili světové strany a poznali kompas. Známe
barvy na mapě a vyrobili jsme si plastickou mapu ostrova. Seznámili jsme
se podrobně s mapou naší republiky a oslavili jsme jejích 100 let.
Pak jsme se přenesli do doby pirátů. Vymysleli jsme názvy ostrovů,
zátok, skalisek a jeskyní s pokladem. Doplnili jsme rozpité stránky
lodního deníku. Seznámili jsme se s knížkami Robinson Crusoe, Poklad na
ostrově a Ostrov hrdlořezů. Vyrobili jsme vlajky, loď a kormidlo. A
hlavně masku.
A nakreslili jsme svou vlastní mapu k pokladu. Tak jdeme hledat!
Náš projekt nás bude provázet i dál. Právě zkoumáme Kryštofa
Kolumba, jeho cesty a lodě.
Ve čtenářských dílnách jsme vymýšleli věty, kde všechna slova
začínají na P.
Rekord byl 11 slov ve větě. A to jsme teprve třeťáci.
„Poctivý pirát pěl pirátský popěvek, protože pomalu pluli podél
pěkného poloostrova.“
„Podlý pirát padal po poškrábané palubě, protože pil pirátské pivo.“
Taky jsme vymýšleli příběhy se čtyřmi slovy. Hlubina,
velryba, želva, potopená loď
„V hlubinách oceánu je potopená loď. Na té lodi mají velryba a želva
svůj úkryt. Jsou to velcí kamarádi. Spolu zažívají spoustu
dobrodružství. Už si nedovedou představit žít bez sebe.“
Štěpán
„Velryba hledala svou kamarádku želvu. Chtěla jí ukázat potopenou loď
v temné hlubině.“
Dominik
„V hlubině byla potopená loď, a v ní bydlela želva a velryba.“
Martin
„V hlubinách moře byla potopená loď. V lodi si našla úkryt malá
mořská želva. Jednoho dne připlula k opuštěné lodi velryba. I ona chtěla
do lodi, ale byla příliš velká. Byla z toho moc smutná. A tak želva
opustila úkryt a společné s velrybou odpluly do hlubin oceánu.“
Katka
„Na pláži se potkaly dvě želvy. Jedna z nich povídala, že nedaleko
v hlubinách je potopená loď. Určitě je tam ukrytý poklad. Musíme být
opatrné! Hlídá tam obrovská velryba. Čeká nás dobrodružství.“
Jakub
|