Školní události
Dokumenty školy
Školská rada
Školní jídelna
Školní družina
Pro žáky
Pro učitele
Pro rodiče
Projekty
O nás
Klub nadaných dětí
Salmovka
ZŠ a MŠ Blansko, Salmova 17
ZDRAVÁ ŠKOLA - ŠKOLA PRO ŽIVOT
Škola podporující zdraví.
Domů ZŠ Dolní Lhota MŠ Dolní Lhota Jídelníček
Kalendář.
Aktivní škola.
TOPlist
Telefonní seznam.
E-mail.
Termínový kalendář na školní rok 2016 - 2017.

Zeměpisný projekt - Severní Evropa

V březnu a dubnu se žáci 8.A zabývali zpracováním informací o severní Evropě a to konkrétně o těchto 5 státech: Norsko, Švédsko, Finsko, Dánsko a Island. Byli rozděleni do skupin po 3 - 4 žácích. Každá skupina měla za úkol zjistit určité informace o jimi vybraném státu a následně je prezentovat. 

Většinu informací žáci hledali na internetu, ale z počátku pracovali i s cestopisnými průvodci jednotlivých států. Nejdříve se museli domluvit a rozhodnout, jaká místa ve vybraném státě navštíví - s čímž souviselo i to, jakým způsobem se chtějí po daném státě pohybovat, dále kde budou bydlet, co budou jíst, kolik je bude stát pojištění a jaké množství peněz by si měli vzít s sebou na útratu. Podle těchto informací měli odhadnout, jak bude jejich výlet finančně náročný. 

Jedním z důležitých úkolů bylo najít dopravní spojení z místa bydliště až na letiště a poté konkrétní let až do daného státu, jelikož se měli podle zadání do vybrané země dopravit letecky. Žáci si tak museli poradit s úkoly, které běžně neřeší. Někteří z nich zjistili, že naplánovat kompletně vícedenní výlet nebo dovolenou, nezapomenout na žádnou důležitou věc a správně odhadnout náklady není úplně snadné. 

Při prezentaci se ukázalo, kdo byl jak pracovitý a svědomitý, neboť podstatnou součástí prezentace bylo i sebehodnocení práce každého žáka a celé skupiny. To probíhalo tak, že každá skupina odpovídala na zvídavé dotazy vyučující - např. Co nového zjistili?, Jaké obtíže museli překonat a co bylo nenáročné?, Co se jim podařilo nebo jestli je něco při práci překvapilo? Jak se jim spolupracovalo s ostatními ve skupině? Kolik % ze 100 věnovali jednotliví členové práci?  Poté přišlo na řadu hodnocení od spolužáků, kteří se zaměřili na vyjadřování a vystupování svých kamarádů při prezentaci a dále také na estetickou hodnotu výsledného plakátu. Každá skupina tak byla spolužáky ohodnocena barevnými puntíky - nejlepší byla zelená, přes žlutou, červenou až po hnědou. Na závěr žáci ještě ohodnotili, jak se jim pracovalo s vyučující - např. Zdali dostali přiměřené množství informací a porozuměli zadání od začátku nebo jestli by doporučili vyučující něco upravit či změnit, pokud bude tento projekt realizovat v budoucnu.

Na výsledném plakátu se měl objevit název státu, vlajka, datum výletu, obrázky, mapa státu s vyznačenou trasou, souvislý text s místy, které hodlají navštívit, podrobnější popis dvoudenní cesty a jména žáků. Záleželo tak na jejich domluvě, zdali chtějí uvést něco nad rámec povinných informací. Jak se s tím jednotlivé skupiny popraly, posuďte sami. 

 

Eva Hradilová

Fotogalerie