Velké poděkování patří rodičům, ale i
prarodičům dětí 1.B, kteří věnovali svůj
odpolední čas výrobě tzv. divadélka pro
činnostní výuku matematiky svých dětí,
vnoučat.
O jakou netradiční formu vzdělávání se jedná?
Co je jejím cílem?
Činnostní učení charakterizujeme jako soubor
činnostních metod a forem učení, kdy žáci sami
objevují principy a zákonitosti pozorovaných
jevů při konkrétních činnostech. Tato forma
učení vede žáky k samostatným úvahám, k
vlastnímu přemýšlení a kladení si otázek. Žák
není jen pasivním příjemcem informací, ale sám
aktivně vyhledává informace, přemýšlí a tvoří.
Výsledkem činnostních postupů je zdravá
individualita - žák uvažuje, komunikuje, má
zájem o své další vzdělávání.
Práce s divadélkem
- Na louce se potkali kamarádi Zajda a
Hajda...
- Děti, zkusíme dokončit příběh
znázornit příběh pomocí
papírových loutek
znázornit příběh pomocí
koleček na pracovní pultík
V matematice nás čeká vlastní tvorba úloh,
objevování, sebekontrola, sebehodnocení a týmová
práce
A jak nám to výborně šlo, můžete, rodiče -
prarodiče, zhlédnout v naší fotogalerii.
Děkujeme!
děti 1.B a třídní učitelka
Lada Přikrylová
|