Školní události -
Přípravná třída
Rádi byste, aby Vaše dítě bylo na vstup do školy dobře
připraveno ?
Uvažujete o odkladu školní docházky pro své dítě ?
NAŠE ŠKOLA poskytuje pro děti v posledním roce před zahájením
povinné školní docházky přípravnou třídu pro přípravu na vstup do základní školy
V rámci přípravné třídy pro bezproblémový vstup do 1.třídy
základní školy nabízíme:
-
malý kolektiv dětí
-
individuální přístup k dětem s ohledem na jejich
specifické potřeby
-
hravá a nenásilná forma přípravy na požadavky l. třídy
základní školy
-
zohlednění věkových, fyzických i psychických potřeb dítěte
Přípravný ročník je určen pro děti v posledním roce před
zahájením povinné školní docházky, které jsou sociálně znevýhodnění, pro děti s
poruchami pozornosti a vnímání, děti s vadami řeči. Vzdělávání v přípravné třídě
usiluje o snazší zařazení dítěte do prvního ročníku ZŠ a o dobrý start v první
třídě.
Přípravný ročník je umístěn v budově ZŠ. Přípravný ročník může
využívat též prostory tělocvičny a školního hřiště, hudebnu, počítačovou učebnu
a všechny další odborné učebny. Samozřejmostí je možnost přihlásit dítě do
školní družiny, jejíž služby jsou dostupné od 6.30 do 16.30 hodin.
Stravování probíhá ve školní jídelně. Škola se nachází ve
zcela bezpečné lokalitě. Téměř nulový provoz aut a bezprostřední blízkost
rekreační oblasti Palava nabízí ideální podmínky pro hry venku.
Třída pro přípravný ročník se skládá z části pro volnou hru a
části vybavené stolky a židlemi. Je možné snadno střídat různé typy činností bez
organizačních těžkostí. Třída má přístup k hračkám a dalším pomůckám tak, aby
dětem poskytovala dostatečnou nabídku činností manipulačních, experimentálních,
tvořivých, poznávacích, relaxačních, poslechových a výtvarných. Základem je
organizovaná činnost dětí - různé druhy her (didaktické, konstruktivní,
soutěživé), rozhovor, učení, vycházky, pracovní, pohybové, hudební a výtvarné
činnosti.
Prostředí je upraveno podnětně a esteticky a děti se podílejí
na výzdobě. Pracovní část místnosti je vybavena tabulí a stolečky s židlemi.
Nábytek poskytuje dostatek úložného prostoru.
Snažíme se vytvářet takové psychosociální podmínky, aby se
děti ve škole cítily bezpečně a spokojeně. Učíme děti požádat o pomoc, umění
domluvit se, pomáhat si, ale také respektovat daná pravidla. Dbáme jejich
individuálních zvláštností a možností. Důležitá je vyváženost řízených a
spontánních činností.
|