Školní události -
Jezírko
Dne 20. 10. jela naše třída a třída 6. A do Soběšic u Brna na
výukový program‚ který se jmenoval Společenstvo průsvitných křídel.
Program byl rozdělen na dvě části, a to sice: o mravencích a o
včelách. Naše třída začínala s programem o mravencích a třída 6. A byla na druhé
části. Potom jsme se vystřídali. Dověděli jsme se hodně zajímavého o životě
mravenců v mraveništi‚ o jejich pracovitosti‚ o jejich
potravě a další informace. Podobně jsme vyslechli i
zajímavosti o životě včel‚ o tom jak přezimují a čím jsou nám užitečné.
Po přednáškách jsme šli do lesa a hráli jsme hry. Den se nám
vydařil‚ byli jsem spokojen.
Marek Moučka, 6. B
Ve čtvrtek 20. 10. 2011 byly třídy 6.
A a 6. B na Lipce jezírku poblíž Soběšic u Brna. Byl pro ně připraven zajímavý
program o hmyzu (o včelách a mravencích). V 8 hod. ráno se třídy sešly u školy,
kde na ně čekal autobus. Obě třídy nasedly do autobusu a těšily se na den v
Lipce na Jezírku. O půl deváté už s radostí třídy vystoupily z autobusu a
utíkaly do budovy, kde na ně čekali vedoucí (Roman a Katka).
Na začátku se obě třídy podívaly na
zajímavý dokument. A poté se rozdělily podle tříd na dvě skupinky. První
skupinka šla do dílny a pozorovala mikroskopem včely, vosy a sršně. Dále měli
žáci možnost ochutnat různé druhy medů a včelí pyl ve tvaru kuliček. Druhá
skupina musela vyplnit do pracovního listu informace, které zjistila z
mravenčího bludiště.
Obě dvě třídy šly pak do lesa, kde si
zahrály různé hry. Pak se bohužel musely sbalit a jet zpátky domů. Všem se
tenhle program moc líbil a těší se na další návštěvu na Jezírku.
Lucie Hrazdírová, 6. B
Dne 20. 10. 2011 jeli žáci 6. ročníku
na návštěvu ekologického centra Lipka na stanoviště Jezírko. Toto stanoviště
leží v Soběšicích u Brna. Na tomto místě učí pracovníci Lipky děti, jaké
krásy skrývá příroda kolem nás.
Odjezd od školy byl v 8 hodin. Přijel
pro nás autobus, který nás během 20 minut i s učiteli dopravil na Lipku. Tam nás
přivítali vedoucí Roman a Katka. Spolu s nimi jsme se přesunuli do budovy a tam
jsme shlédli krátký dokument o hmyzu. Po zhlédnutí dokumentu jsme se rozdělili
na 2 skupinky. 6. A přidělili vedoucí Katku a nám 6. B vedoucího Romana. Spolu s
ním jsme se pak přesunuli do místnosti, kde bylo veliké mraveniště pro děti.
Uvnitř mraveniště byla malá okénka, v kterých byli mravenci z umělé hmoty při
různých druzích práce. Také jsme dostali pracovní listy, do kterých jsme
doplňovali informace o mravencích, které jsme našli uvnitř mraveniště. Pak jsme
si vytáhli svačinu z domu a najedli jsme se.
Poté jsme se přesunuli do místnosti,
ve které byly informace o včelách, vosách a sršních. Tam jsme ochutnali kuličky
pylu a dva druhy medu. Opět jsme doplňovali do pracovních listů. Také jsme měli
možnost sledovat pod mikroskopem hmyz.
Pak nás vedoucí Roman vzal do lesa,
který roste hned za budovou, a roztáhl na zem lano do tvaru kruhu. Řekl, že to
je teď naše mraveniště a vybral 2 děti jako mravence otrokáře. Ostatní museli
jako mravenci nosit do kruhu klacky a mravenci otrokáři vždy, když někdo šel ven
z kruhu pro klacky, tak ho museli chytit a on pak stavěl mraveniště vedle kruhu
pro otrokáře. Když vypršel čas, tak měli otrokáři větší mraveniště, a tak
vyhráli. Potom jsme klacky dali z cesty pryč a šli jsme dál. Po cestě jsme hráli
hry bouřka a povodeň. Hraje se to tak, že když je bouřka, tak se musíme někam
schovat, a když je povodeň, tak se nesmíme dotýkat země. To znamená, že si
musíme stoupnout třeba na pařez nebo vylézt třeba na strom. Pomalu jsme se
vraceli zpět k autobusu, který tam na nás již čekal. Rozloučili jsme se a odjeli
autobusem zpět ke škole, kde na nás již čekal výborný oběd. Všem se nám na Lipce
líbilo.
Lucie Zábojová, 6. B
|