Školní události -
Život ve 3. A
Galerie - 3.A tvoří s malíři skupiny Punkwa
Skupina sedmi mladých malířů z okruhu ak. mal. Martina Mainera
založená roku 2005. Členy jsou: Michal Čechura, Lukáš Hladík, Vladimír Hruška,
Lukáš Karbus, Jan Karpíšek, Pavel Pangrác a Samuel Paučo.
V pátek 9. 1. jsme se vydali za malíři do galerie. Tvořili tam
společné obrazy. Měli jsme možnost pobýt s nimi 2 hodiny, koukat jim „ pod ruce“
a také sami přispět k výstavě, která tam probíhá do konce února. Velice nás
zaujaly některé techniky – hlinka z Rudice, olejové barvy a dokonce použití
sprejů. Také obrazy byly netradiční – třeba letadla, pomalování ocasní plochy
Migu 21, lekníny a také věšák s kabáty přímo na stěně. Museli jsme si sáhnout,
jak to působilo plasticky. Tak jsme se nechali inspirovat a pustili se alespoň
křídami a pastelkami do našeho ztvárnění obrazů. Malíři nás také poprosili o
pomoc při vytvoření kamufláže na ocasu letadla. Byl to pro nás opravdu nevšední
zážitek. V pátek 20. 2. se půjdeme na konečnou výstavu podívat.
by
DR
Putování s kapkou vody – projekt 3.A
Chceme se s Vámi podělit o zážitky z velmi povedené akce,
která se nám velmi líbila. Po úvodní básničce a písničkách o vodě jsme se
pustili do putování. Měli jsme si vybrat jedno stanoviště a tam se stát kapičkou
vody. Podle lístku jsme si vybrali, kam se dostat dále a postoupili jsme na
další stanoviště. Shromažďovali jsme indicie a proplavali jsme 7 stanovišť.
Zažili jsme tak Koloběh vody v přírodě na vlastní kůži. Potom jsme naše
putování sepsali do poutavých příběhů. V další části jsme prozkoumali mapy naší
republiky a hlavně toky řek. Na slepé mapce jsme museli zakreslit naše řeky a
přehrady.
Názvy rybníků jsme seřadili podle abecedy a řeky podle délky
od nejkratší po nejdelší. Už se těšíme na vlastivědu ve 4. třídě.
Ve skupinkách jsme se pak ponořili do encyklopedií a vyhledali
odpovědi na záludné otázky např.
K čemu lidé využívají vodu?
Která zvířata jsou indikátory čisté vody?
Kde u nás máme léčivé prameny a proč se jim tak říká?
Proč se některým živočichům říká obojživelníci?
Také jsme vyluštili skrývačky, přesmyčky a tajenky. Na závěr
jsme si každý složili Vodní básničku a vytvořili prostorou plastiku na téma
Využití vody ke sportu.
Den nám utekl jako voda a moc se nám to líbilo. Těšíme se na
další setkání s přírodou.
Nabízíme vám k přečtení naše výtvory:
Putování s kapkou vody 3.A
Jsem kapka vody a spadla jsem na hory. Dostala jsem se do
lesa. Vsákla jsem se do země a do kořenů stromů. Dostala jsem se do rostliny.
Rostlina mě přemístila do svého chutného plodu, který snědli živočichové. Takže
jsem se dostala do živočicha. Prošla jsem jeho tělem a vsákla jsem se do půdy.
Dostala jsem se do podzemní vody. Stala jsem se součástí podzemního proudu,
který stekl do moře a do oceánu. Dostala jsem se na hladinu oceánu a vypařila
jsem se do vzduchu, takže jsem se dostala do mraku. Jako déšť jsem dopadla na
hladinu řeky.
Kristýna Zvěřinová
Stekl jsem dolů do údolí a do řeky, která zde teče. Stále jsem
proudil korytem řeky, až jsem vytekl do moře a byl jsem v oceánu. Mořská řasa mě
přijala do své stélky, využila, a vypustila do vzduchu. Vypařil jsem se
do mraku. Padal jsem jako sníh a byl jsem v lese. Vsákl jsem se do země, kořeny
stromu mě vypily a byl jsem v rostlině. Tu snědl živočich a byl jsem v něm. Poté
co mě snědl živočich, prošel jsem jeho vylučovací soustavou, vsákl jsem se
do půdy a byl jsem v podzemní vodě.
David Prokop
Barbora Zukalová
Vodní básnička
Vodička
studená a mokrá,
Teče, šplouchá a kape.
Vodička teče a je studená.
Kéž by nebyla tak studená!
Martina Dostálová
Moře
Moře
divoké a slané.
Šplouchá, bouří a teče.
Je studené a teplé.
Kéž by bylo sladké!
Rampouch
Rampouch
špičatý a ostrý.
Visí, kape, láme se.
Visí ze střechy.
Kéž by visel na věky!
by
DR
|