Velice nás baví hry se slovy, mnohokrát se u nich i zasmějeme a pobavíme.
Mezi nejoblíbenější aktivity slohového výcviku patří tvorba vět. Tvoříme např. co nejdelší věty „na jedno písmeno“ – všechna slova ve větě musí začínat určeným písmenem a věty musí být smysluplné.
Sípavý sysel Smetana sežral starý salám se slaným sýrem. Simona Stašová snědla shnilý sýr se starými syrečky. Sekáč Svatopluk sekal sekerou starý strom Simony Sychravé. Sýček se syslem skákali snožmo se sousedem skokanem. Syn Simony Syrové snídal sytý sýr se sádlovým sypáním. Sestra Sylva snědla se Sandrou Sýkorovou strejdův starý sýr se semínky. Stará syslí stařenka Simona seděla se syslím stařečkem skloněná se sýrem.
Karel Klopýtavý krutě křoupal krásnou křupavou kedlubnu. Kluci kouleli kuličku ke kotěti, které krásně kousalo klubíčko. Krátkozraká Klára Komárková krásně krájela kakaový koláč. Kůň Kopýtko klusal ke králíčkovi Karlovi, který kousal kus kapusty. Kulhavá kobyla Karolína klusala ke kvočně Katce, která krákoravě kárala Kohouta Káju, který kokrhal.
Malé miminko Máňa muselo mlátit malinkatou mušku modrou měchačkou. Malinkatá Marta Matoušková měla mýtit mokrou mýtinu. Malá míca Micka měla málo mléka. Marie Marková má malinkaté milé miminko Michálka Marka. Mrňavé milé morče Míla má malý modrý míček. Malá Mařenka myla milé mamince Miladě maličký meloun. Maminka miluje malého milovaného modrookého mravenečka Mirečka. Milá malá myš Marie Myšková marně myla mramorovou mísu myšáka Martina meruňkovým mýdlem.
Oblíbenou je i tvorba vět na „dané slovo“. Slova vybíráme aktuálně nebo dle situace ve třídě. Každé slovo musí začínat písmenem dle pořadí tohoto slova. Např.
Vašek a Nána objeli celou Evropu. Vlídná Anička Novotná ochutnávala celer evropský. Veronika a Nina okousaly celý ementál. Vlaďka Antalová nosila ovoce Cecilce Erbenové.
Čestný Emil Štafa trápil indiána na antilopě. Český Emil Šiška tancoval i na Antarktidě. Čeněk emocionálně šokoval tetu Ivu noční anakondou. Čínský Eman šípem trefil ibišek na Američanovi. Černý Eskymák Šoko tiše izoloval naši Aňu.
Babička lízala ananasový nanuk s krásnou ozdobou. Blanka, Lucka a Natálka sypaly kohoutům obživu.
Babička loupala ananas na salát k obědu. Božka lákala Alberta na sobotní koprovou omáčku.
Nemotorná Eva lákala Adama a Simonu lovit ohromné nosorožce. Nela Emanová letěla, aby Adam snědl lahodnou očištěnou nivu. Nenasytná Eliška loupala ananas a silný lesklý ořech nožem. Náš Eduard letěl africkým a slovenským letadlem oblohou Norska.
Napíšeme písmena abecedy pod sebe. Po řadě( nesmíme přeskočit – navlékání korálků ) tvoříme slova dle písmen abecedy. Tentokrát jsme si z nich zvolil ta, která se nám obzvlášť líbila a ta jsme použili na krátkém příběhu.
Jmenuji se David. Mám dvě zvířata. Psa, který má velký čenich a hrocha. Toho mám v garáži v Chrudimi. Garáž je speciálně upravena, protože normální je moc malá. A ten pes má tak velký čenich, že se do boudy nevleze.
Jmenuji se Aneta. Můj táta je ředitelem jedné firmy, proto je bohatý. Můj spolužák je blb, protože mi napsal email o hadí kůži a červeném koberci. Vůbec mě to nezajímalo a proto jsem ho hned smazala.
Mám bratra jménem Bob. K 10. narozeninám dostal nového hada. Celou půlhodinu mu chystal kulatou skleněnou nádobu. Dostal ještě fosforové pero. Měl takovou radost, že mi půjčil svoji knihu o historii.