Fotky dokumentují projektový den, který naše třída věnovala Slunci.
Nejprve si žáci ujasnili, co již znají. Poté ve dvojicích vymýšleli otázky.
Např. Jak nám Slunce škodí?
Proč je tak žhavé?
Může zhasnout?
Svítí i na více planet? ...
Po sepsání otázek hledali v encyklopediích, časopisech i učebnicích. Většina žáků pracovala s velkou chutí a zájmem. Výsledkem snažení byly nejen odpovědi na jejich otázky, ale řada dalších zajímavých informací, leckdy pro žáky překvapivých.
Projekt končil výtvarným ztvárněním Slunce, včetně dynamiky vnějšího obalu.
Ukázky práce žáků (jak co nejstručněji vyjádřit co si o Slunci zapamatovali):
Slunce Slunce
Slunce
oslepuje umožňuje vybuchuje
Nemůžeme bez něj žít.
hvězda
Příklady hodnocení žáků:
- Tento den se mi velmi líbil. Líbil se mi na 99%.
- No - mohlo to být lepší, ale jinak to šlo.
- Docela dobré, protože jsme byli ve skupinové práci celý den.
- Tato hodina se mi moc líbila. Chtěla bych ještě někdy takovou hodinu zažít. Hodně jsem se
pobavila a dozvěděla jsem se různé nové věci.
- Tento den mě zaujal tím, že nám paní učitelka věří, že umíme vyhledávat . A my vyhledávat
umíme.
- Normálně mě PŘ nebaví, ale dnes ANO.