1.B projektový den strávila s pohádkou J. Čapka:
O pejskovi a kočičce, jak myli podlahu.
Nejprve jsme pro pejska a kočičku postavili domeček z kostek. Během čtení pohádky děti vybarvovaly, kreslily, z plastelíny utvořily mýdlo, které už pejsek nesnědl. Také jsme četli článek ze Slabikáře o škole, kam zvířátka nechodí, psali jména kamarádů (i pejsek s kočičkou mají kamarády). V průběhu projektu jsem si několikrát při tanečku zazpívali písničku Z. Svěráka a Z. Uhlíře Řeč zvířat. Protože pejsek snědl mýdlo a vypadal jako nemocný, povídali jsme si také o tom, co zdravé je. Využili jsme sluníčka a vyrazili na procházku kolem přehrady. V závěru jsme si pejska s kočičkou vystřihli a podle knížky jsme je také střídavě věšeli na šňůru nebo sundávali:"Prší, zmokne nám prádlo!" Protože jsme už nestihli s kočičkou nakupovat, pokračovali jsme v projektu i další den v matematice. Vzali jsme si papírové mince a v pohádkovém obchodě vybírali. Co jsme vybrali, jsme také nakreslili a dopsali, kolik peněz zaplatíme a kolik nám zbude. Projektový den se líbil žákům i paní učitelce. A pejsek s kočičkou nám ještě na šňůře visí a koukají se, jak nám jde učení.