V 5. ročníku se v rámci učiva
přírodovědy probírají jednotlivé podnebné pásy, které se rozkládají
na naší Zemi. Na území jednotlivých pásů vznikly vlivem různých srážek
a teplot oblasti s odlišnými druhy rostlin a živočichů.
Společně jsme si ve třídě vyrobili mapu těchto oblastí. Na ni si žáci
postupně připevnili obrázek živočicha, o kterém si připravili referát.
Brzy se nám tak zaplnila celá velká nástěnka.
Polární pustinu jižního pólu jsme si přiblížili promítáním videa.
Velmi zajímavým územím jsou
pouště, proto se tímto tématem zabývala naše třída během projektového
dne školy. (Pracovali jsme obdobným postupem jako u předchozího projektu
Slunce).
Vybrali jsme si oblast, ve které se živočichové i rostliny musely přizpůsobit
přírodním podmínkám, aby zde vůbec mohly přežít. I tentokrát se žákům
podařilo zjistit řadu nových, někdy i překvapivých informací. Abychom si
téma řádně "užili" vyrobili jsme si pěkné plastické kaktusy. Některé
dokonce i přes počáteční "pěstitelské potíže" rozkvetly. Písečné
pouště jsme se na závěr pokusili ztvárnit pro nás novou technikou -
kresbou uměleckými křídami. Sami žáci byli překvapeni, jak krásné
velbloudy a písečné duny se jim podařilo nakreslit.